חולות סרטן השד, להימנע מטיפולי כימותרפיה – סיפורה של עירית בר

עירית בר אובחנה עם סרטן שד לאחר שהרגישה דקירות בשד. ההתמודדות עם המחלה לא היתה לה פשוטה: “ההחלמה היא דרך קשה ומאתגרת. לעיתים נדמה שהמחלה מרחפת כל הזמן. גם בחשש שמא תחזור יום אחד. החשש העיקרי היה מטיפולי כימותרפיה. הרופאה שלי שלחה דגימה מהגידול שלי לבדיקת אונקוטייפ שד של אונקוטסט, בדיקה גנומית אשר מסווגת את סוג הגידול ובודקת מה רמת הסיכון שלו לחזור שוב ועד כמה אני בסיכון בשנים הבאות להתפתחות של גרורות. תוצאות הבדיקה העידו שאני ברמת סיכון נמוכה-בינונית ובהתאם לכך החליטה הרופאה שניתן לחסוך ממני את הסבל ותופעות הלוואי של הכימותרפיה בסרטן השד. היה לי מזל גדול”.

חולות סרטן השד, להימנע מטיפולי כימותרפיה - Oncotest רפואה מותאמת אישית למתמודדות עם סרטן השד

בדיקת אונקוטייפ שד DX - למתמודדות עם סרטן השד

בדיקת אונקוטייפ שד נערכת על רקמת הגידול הסרטני ומסווגת את הנשים לפי שלוש רמות סיכון של הישנות המחלה (Recurrence Score): גבוה, בינוני ונמוך. במצבים שבהם הסיכון של הישנות המחלה נמוך והתוספת של כימותרפיה בסרטן השד לא מפחיתה מהותית את הסיכון – ייטו הרופאים לוותר על הטיפול הכימי, ולהפך.

סיפורה של עירית פורסם באתר סלונה ומייצג את סיפורן של נשים רבות אשר התעקשו לבצע את הבדיקה, הכלולה בסל קופות החולים, ולהימנע מטיפולים כימותרפיים שלא לצורך.

מהימנות תוצאות בדיקת - Oncotype DX Breast Cancer - לסרטן השד

בימים אלו התפרסם גם מחקר, ראשון מסוגו בעולם, שנערך בישראל ובדק את מהימנות תוצאות הבדיקה גם בטווח הרחוק, לאחר ביצוע מעקב שארך מעל ל-6 שנים ובמסגרתו ההחלטה הטיפולית לגבי הצורך בטיפול כימי משלים התקבלה בהסתמך על בדיקת אונקוטייפ שד DX. מחקר זה מחזק עוד יותר את התיקופים שנערכו לבדיקת אונקוטייפ שד DX בעבר ושהובילו אותה להיכלל בהנחיות טיפול מותאם אישית בסרטן השד של ארגוני בריאות מובילים בעולם. המחקר פורסם בכתב העת המדעי Nature והוא חתום על-ידי מיטב מומחי אונקולוגיית השד בישראל שלקחו בו חלק. תוצאות המחקר דווחו גם בעיתון “ידיעות אחרונות“.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן