בדיקת אונקוטייפ שד – החלטות טיפוליות מותאמות אישית ושיפור תוצאות הטיפול

חברת Genomic Health המשווקת בישראל על ידי חברת אונקוטסט-טבע, הודיעה היום (ה-7 לינואר 2019), כי ביצעה מעל למיליון בדיקות אונקוטייפ לחולי סרטן ברחבי העולם, מאז שביצעה את הבדיקה לראשונה בשנת 2004. עד כה, יותר מ-53,000 רופאים מ-90 מדינות השתמשו בבדיקות האונקוטייפ כדי לייעל את החלטות הטיפוליות בחולי סרטן השד, סרטן הערמונית וסרטן המעי הגס. שימוש בבדיקות  האונקוטייפ מסייעות לספק את ההבטחה של רפואה מותאמת אישית לחולי סרטן ברחבי העולם על ידי שיפור התוצאות הטיפוליות, בזמן ש גורמת לחיסכון  של מעל ל-5 מיליארד דולר עד כה למערכות הבריאות ברחבי בעולם.

קתרין יאנג, חולה שהבריאה מסרטן השד אמרה “בשנת 2004, הייתי המטופלת הראשונה בעולם שנעזרה בבדיקת אוקוטייפ שד כדי להנחות את הטיפול בכימותרפיה. ההערכות הסטנדרטיות הראו כי כימותרפיה תהיה הכרחית לטיפול שלי, אולם בהתבסס על תוצאות בדיקת האונקוטייפ שד, הרופא שלי ואני החלטנו לוותר על הכימותרפיה ועל תופעות הלוואי מכימותרפיה בסרטן השד, ולאחר ארבע עשרה שנים (14), אני בטוחה בבחירת הטיפול וגאה להיות אחת ממיליון אנשים אשר נהנו מבדיקות האונקוטייפ”.

יותר ממיליון חולים ברחבי העולם הפיקו תועלת מבדיקות האונקוטייפ

“עם מיליוני חולי סרטן מסוגים שונים, ברחבי העולם, חשוב להיות מסוגלים לטפל בהם באופן אישי ומדויק. בדיקות האונקוטייפ סללו את הדרך לרפואה מדויקת על ידי מתן מידע גנומי אישי המבוסס על הביולוגיה הייחודית של כל סרטן, ועל ידי מתן טיפול אישי בטוח. בדיקות גנומיות הפכו למרכיב מרכזי בטיפול בסרטן, וחולים רואים את היתרונות באמצעות תוצאות טיפוליות משופרות”, אומר ד”ר הרולד א. בורשטיין, דוקטור לרפואה אונקולוגית במכון דנה-פרבר לסרטן.

בדיקות האונקוטייפ של Genomic Health נתמכות בכמות משמעותית של עדויות קליניות, 125 מחקרים קליניים הכוללים מעל ל-140,000 חולים ו-150 פרסומים בכתבי עת. לאחרונה, פורסם מחקר ה- TAILORx בכתב העת המדעי היוקרתי ביותר בעולם הרפואה, ה- New England Journal of Medicine. מחקר זה השתמש במדד ההישנות של בדיקת אונקוטייפ שד כדי להגדיר במדויק את התועלת האישית של הטיפול הכימותרפי בחולי סרטן השד המאובחנים בשלב מוקדם של המחלה. מחקר זה נבחר ע”י כתב העת, לאחד מהמחקרים הבולטים והמשפיעים ביותר לשנת 2018 לשיפור הטיפול הרפואי בחולה.

בדיקה גנומית לסרטן השד - Oncotype DX Breast Cancer

ד”ר סטיבן  שאק, מייסד  שותף ומנהל מדעי ראשי ב- Genomic Health אומר “הקמנו את Genomic Health במטרה לשפר את איכות ההחלטות הטיפוליות לחולי סרטן. באמצעות גישה הנשענת על מידע גנומי אישי להנחיית החלטות טיפוליות קריטיות. שיתוף הפעולה שלנו עם רופאים ברחבי העולם, המבוסס על מדע קפדני עם דגש על תוצאות טיפוליות, חסך למעל ממיליון חולי סרטן טיפול יתר או טיפול חסר במחלה שלהם”. גם צילה בן יוסף (62) מראשון לציון, גמלאית משטרת ישראל, אשר חלתה בסרטן השד לפני כארבע שנים חשה שתפילתה נענתה עם קבלת תוצאות בדיקת אונקוטייפ שקבעו כי היא לא צריכה לעבור טיפולי כימותרפיה. “הרופא שלי הסביר לי ברוגע את התסריט הצפוי לי, והרגיע אותי מחשש גדול שריחף מעליי כעננה שחורה – טיפולי הכימותרפיה. אחרי הניתוח שעברתי נשלחה דגימה לבדיקת אונקוטייפ ולמזלי הגדול תוצאות הבדיקה הצביעו על כך שאין תועלת במתן כימותרפיה במקרה שלי והשלב הבא בטיפול היה הקרנות בסרטן השד וקבלת טיפול תרופתי הורמונלי. החשש מתופעות הלוואי כתוצאה מטיפולי הכימותרפיה היה גדול מאוד – שמעתי נשים מספרות על העייפות, השכחה, המחלות הנלוות דוגמת הסוכרת ופיללתי בתוכי שלא אצטרך לעבור אותן”.

מאז השקתה בישראל באפריל 2004, בוצעו בישראל כ-20,000 בדיקות אונקוטייפ, שנשלחו מכל המרכזים הרפואיים בישראל.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן