הבדיקה שתסייע להחליט על הטיפול עוד לפני הניתוח להסרת הגידול

כמה שעות לפני יום הולדתה, הגיע הטלפון שטלטל את עולמה של לימור סיון (43). “הרופא התקשר וסיפר שהגיעו תוצאות הביופסיה”, היא משחזרת, “הוא הסביר שמדובר בגידול סרטני בשד ושיש צורך לטפל, ומהר. הבנתי שמדובר בגידול שעלול לסכן חיים. במקום לחגוג את יום ההולדת בקרב החברים והמשפחה, מצאתי את עצמי ממתינה בתור במחלקה האונקולוגית”.

האונקולוג התלבט בין טיפול כימותרפיה בסרטן השד או להסתפק בטיפול הורמונלי לסרטן השד טרום ניתוח. הוא החליט לשתף את לימור בלבטיו: כשהגידול הסרטני בשד גדול או כשיש מעורבות מחלה בבלוטות הלימפה ניתן להחליט לדחות את הניתוח להסרת הגידול ולהתחיל בטיפול טרום ניתוחי כדי להקטין את עומס המחלה ולצמצם את מעורבותה בבלוטות. במקרים כאלו ישנן מספר אפשרויות טיפול כמו כימותרפיה, טיפולים הורמונליים ועוד. במרבית המקרים קיימת נטייה לרופאים להתחיל בטיפולי כימותרפיה בגלל מהירות התגובה לטיפול.

“אונקוטייפ שד” של אונקוטסט

“מכיוון שסוג הסרטן שלי היה בעל מאפיינים הורמונליים. כלומר, הגידול מבטא קולטנים להורמון המין אסטרוגן ניתן לשקול לטפל בטיפול הורמונלי טרום ניתוח להקטנת הגידול”, נזכרת לימור. לאחר לבטים רבים הומלץ לה לבצע את בדיקת “אונקוטייפ שד” של אונקוטסט על הביופסיה. “הרופא הסביר לי שמדובר בבדיקה מעולה שיכולה לתת אינדיקציה טובה על היעילות של הטיפול בכימותרפיה”, היא אומרת. למרות שבדרך כלל, הבדיקה נעשית לאחר הניתוח להסרת הגידול, הומלץ ללימור לבצעה מוקדם יותר.

במחקר חדש שעל ממצאיו דווח באתר Ynet נבחן הקשר בין מדד “ההישנות המחלה” המתקבל בבדיקת “אונקוטייפ שד” לבין “תגובה פתולוגית מלאה” (pCR) – מצב בו יש היעלמות של כל הנגע הסרטני בשד. מסקנת המחקר הייתה כי מדד ההישנות של בדיקת אונקוטייפ יכול לחזות מי מהחולות בעלת סיכוי גבוה יותר להשיג תגובה פתולוגית מלאה (pCR) באמצעות טיפול כימותרפי טרום ניתוחי ולכן ניתן לשקול שימוש בבדיקת זו להנחיית סוג הטיפול הטרום ניתוחי לחולות שהגידול שלהן מבטא קולטנים להורמונים ואינו מבטא ביתר את הקולטן HER-2.

אונקוטייפ שד - טיפול מותאם אישית בסרטן השד

בדיקת “אונקוטייפ שד” של אונקוטסט היא הבדיקה המובילה והמועדפת בהנחיות המקצועיות של ארגוני הבריאות הגדולים בעולם לחולות עם סרטן שד בשלב מוקדם, המבטא קולטנים להורמונים ושלילי ל- HER2 עם וללא מעורבות של עד 3 בלוטות. הבדיקה בוחנת את ביטויים של 21 גנים ברקמת הגידול הספציפיים לסרטן השד, כדי לקבוע את היעילות מתוספת כימותרפיה, ובכך מעמידה לרשות המטופלות והרופאים רמת דיוק חסרת תקדים לשם קבלת החלטות טיפוליות.

הבדיקה שתסייע להחליט על הטיפול עוד לפני הניתוח להסרת הגידול, Oncotest

לימור מספרת שההחלטה לבצע את בדיקת “אונקוטייפ שד” לפני ניתוח נסכה בה ביטחון על בחירת הטיפול במחלה שלה. “רציתי שיהיה לי כמה שיותר מידע שעל בסיסו אוכל לקבל את ההחלטה הנכונה עבורי”, היא אומרת, “רציתי להרגיש שלמה עם ההחלטה שלי”.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן