הנשיא אובמה מתכנן השקעה של 215 מיל’ $ בתקציב לקידום רפואה מותאמת אישית בסרטן

הנשיא אובמה הציג בנאום “מצב האומה” האחרון שלו בינואר 2015 את תכניתו לקידום הרפואה המותאמת אישית (Precision Medicine ) באמצעות פעילויות מחקר ואחרות, ולצורך כך גם נבנתה הצעת תקציב בסך של 215 מיל’ $ לשנת 2016. נראה שלתכנית זו יזכה אובמה לתמיכה מ-2 המפלגות בקונגרס.

 בין הפרויקטים המתוכננים להתבצע במסגרת התכנית לקידום הרפואה המותאמת אישית כלול גם מחקר שיכלול קבוצת מעקב של 1 מיליון מטופלים שתאפשר קבלת נתונים ארוכי טווח. באמצעות מחקר זה, ושימוש בפרויקט הגינום הכוונה ליצור תכנית מחקרית רחבת היקף שתעודד גישות לרפואה מותאמת אישית, תבחן אותם ולבסוף תעשה בהם שימוש בכדי לבנות עדויות מוכחות ומדריך קליני יישומי. כך מסביר ד”ר קולינס, אשר גם פרסם מאמר מערכת ב-NEJM בנושא.

ביומרקרים גנומיים וסמנים אבחנתיים ופרוגנוסטיים

בקשת הנשיא כוללת גם 130 מיל’ $ עבור משרד הבריאות לטובת פיתוח קבוצת עוקבה ו-70 מיל’ $ למכון הלאומי לסרטן במטרה ליצור ביומרקרים גנומיים וסמנים אבחנתיים ופרוגנוסטיים בנוסף לטיפולים מותאמים אישית. ההצעה כוללת גם 10 מיל’ $ לטובת ה-FDA במטרה לסייע בפיתוח מדיניות שתאפשר סקירה אפקטיבית ומהירה של רצפים גנטיים.

 קבוצת העוקבה שתמנה 1 מיליון מטופלים תשמש בכדי לחקור את כל המחלות, אך המיקוד יהיה בסרטן. ההתמקדות בסרטן היא טבעית מכיוון שזאת המחלה הנמצאת בשלב המתקדם והמוביל של רפואה מותאמת אישית. הנתונים שייאספו במסגרת מחקר העוקבה יכללו מידע רפואי ופרופיל מיקרוביומי, סביבתי ומידע אודות אורח חיים, לרבות גם מידע שיתקבל ממכשור רפואי אישי וחיישנים.

 

 מאגר המידע יהיה נגיש לחוקרים שיימצאו כמתאימים וכנראה שגם ניתן יהיה לעשות בו שימוש ע”י התעשייה הפרמצבטית, הטכנולוגית והאבחנתית.

תרופה נכונה לחולה ספציפי על בסיס פרופיל גנטי

 

 

 התוצאות הראשונות של מחקר העוקבה יהיו בתחום הפרמקוגנומיקה – היינו מציאת התרופה הנכונה במינון הנמוך לאדם הנכון, ולבחון זאת בפועל.  ד”ר קולינס מציין שעד כה ה-FDA אישר כבר כ-100 תרופות שההתוויה שלהן כוללת בדיקות DNA לפני השימוש, דבר שלא נעשה בפועל כיום בגלל מגבלות ובעיות לוגיסטיות. לדעת קולינס מאגר המידע שיוקם עבור 1 מיליון אנשים יהיה מסוגל לספק מידע כזה שיאפשר לרופא לבחור על בסיס פרופיל גנטי את התרופה הנכונה לחולה הספציפי.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן