לחזות את שיעור ההישנות המאוחרת של סרטן השד – Oncotype DX

ה-Journal of Clinical Oncology, הוא כתב העת הרשמי של האיגוד האמריקני לאונקולוגיה קלינית (ASCO), ופרסם לאחרונה את תוצאותיו של מחקר רחב היקף המאשש את יכולתה של בדיקת ה-, בשילוב עם ביטוי כמותי של רצפטור לאסטרוגן, לחזות במדויק לאחר חמש שנות טיפול בטמוקסיפן את הסיכון להישנות מאוחרת של המחלה. יכולת ניבוי  זאת נבחנה עד לטווח של 15 שנים בקרב מטופלות הסובלות מסרטן שד בשלב מוקדם שהנו חיובי לרצפטורים להורמונים. ממצאים אלה מחזקים את ההשערה כי בדיקה גנומית Oncotype DX עשויה לסייע בזיהוי מטופלות סרטן השד שצפויות להפיק תועלת מטיפול הורמונלי ממושך באמצעות טמוקסיפן.

פרסום בכתב העת של האיגוד לאונקולוגיה קלינית מלמד כי Oncotype DX מאפשרת לחזות את שיעור ההישנות המאוחרת של סרטן השד

 

“הוכח כי הארכת הטיפול בטמוקסיפן לפרק זמן של 10 שנים הובילה לתוצאות טובות יותר, אולם לא כל המטופלות נמצאות בסיכון זהה להישנות מאוחרת של המחלה – כשהמשמעות היא חזרה של הסרטן לאחר חמש שנים – ומשום כך חשוב לדעת מהו הסיכון שבו מצויה המטופלת כדי שניתן יהיה להבין טוב יותר מי יפיקו את מירב התועלת מטיפול הורמונלי ממושך”, אומר ד”ר נורמן וולמארק, יו”ר הפרויקט הלאומי המשותף לשד ולמעי  National Surgical Adjuvant Breast and Bowel Project – NSABP, הארגון אשר ביצע את המחקר בשיתוף עם Genomic Health. “התוצאות של מחקר רחב היקף זה מאששות את העובדה כי בדיקת Oncotype DX מסייעת להגדיר בצורה טובה יותר מי נמצאת בסיכון הגדול ביותר להישנות מאוחרת, ומי תוכל להפיק את התועלת המירבית מטיפול ממושך באמצעות טמוקסיפן”.

אודות Oncotype DX

Oncotype DX היא הבדיקה הגנומית היחידה שהוכחה כבעלת יכולת  לנבא את הסבירות להפקת תועלת מכימותרפיה וכן להישנות הגידול במקרי סרטן שד פולשני.

בקרב מערכות הבריאות האירופיות גוברת ההכרה בערכה של הבדיקה המשולבת בכל ההנחיות הקליניות הבינלאומיות המובילות. בעקבות ההמלצה של NICE משנת 2013, בדיקת Oncotype DX זמינה כעת עבור מטופלות ברחבי בריטניה. מדינות אירופיות נוספות אשר מסבסדות את הבדיקה כוללות את שוויץ, אירלנד, יוון וספרד.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן