תקן איכות NICE המעודכן ממליץ על בדיקת ®Oncotype DX בסרטן השד בשלבים מוקדמים

  • בדיקה רב-גנית שפותחה על ידי חברת Genomic Health מנבאת את הסיכוי לתועלת מטיפולי כימותרפיה ואת הסיכון להישנות המחלה

  • תקן האיכות האחרון מגלה תחומים לשיפור בטיפול בסרטן השד

[לונדון, 20 ביוני 2016] חברת Genomic Health UK הודיעה כי המוסד הלאומי למצוינות בטיפול ובריאות בבריטניה (NICE) פרסם את תקן האיכות האחרון שלו, בו הוא ממליץ על השימוש בבדיקת בחולות בסרטן השד בשלבים מוקדמים העונות לקריטריונים.

התקן החדש קובע כי לחולות בסרטן שד בשלבים מוקדמים שהוא חיובי לרצפטור לאסטרוגן (ER-positive), שלילי לגורם צמיחה אפידרמלי אנושי מס’ 2 (HER2-negative) וללא מעורבות בלוטות הלימפה, ואשר נמצאות בסיכון בינוני לחזרה גרורתית של המחלה (distant recurrence), יש להציע זיהוי פרופיל ביטוי גנטי באמצעות בדיקת Oncotype DX.

הבדיקה מספקת מידע על המבנה הגנטי של הגידול, ומנבאה אם החולה צפויה להפיק תועלת מטיפול כימותרפיה. הדבר עשוי לסייע במניעת טיפול כימותרפיה מיותר, על תופעות הלוואי השליליות והעלויות הכרוכות בו.

בדיקת Oncotype DX היא כלי דיאגנוסטי חשוב שיכול לסייע להציל נשים עם סרטן שד מתופעות הלוואי של כימותרפיה”, אמר ד”ר ג’רמי ברייברוק, רופא אונקולוג מייעץ, University Hospitals Bristol NHS Foundation Trust. “הבדיקה מאפשרת לנו לבחון את המניעים הבסיסיים שמאחורי גידול מסוים ולקבל החלטות מושכלות יותר לגבי הסיכוי של אדם זה או אחר להפיק את מירב התועלת מטיפול כימותרפי.”

סרטן השד הוא הסרטן הנפוץ ביותר בבריטניה, עם למעלה מ- 50,000 מקרים חדשים שאובחנו וקרוב ל- 12,000 מקרי מוות שנרשמו בשנת 2013.[1]

תקן האיכות של מוסד NICE עודכן כדי לשקף את השינויים שחלו בסדרי העדיפויות הלאומיים לשיפורים בטיפול בסרטן השד מאז פרסום התקן המקורי ב-2011. זיהוי פרופיל ביטוי גנטי הוא אחד מתוך שש קביעות הדורשות את התייחסותם של ממונים, אנשי מקצוע ונותני שירות בתחום הבריאות, כדי לסייע לקדם אימוץ נרחב ועקבי יותר שישפר את איכות הטיפול.

“הנתונים מראים כי המטופלות מרגישות בטוחות יותר בהחלטתן כאשר הן משתמשות בבדיקה וכי היא מסייעת להן בנקודת זמן חלשה ופגיעה,” אמרה ד”ר ויקטוריה הארמר, אחות מומחית ראשית בתחום השד, Imperial College Healthcare NHS Trust. “אנו מברכים על תקן איכות NICE המעודכן, השואף לשפר את איכות הטיפול בחולות סרטן השד באמצעות החלטות טיפול מותאמות אישית

בדיקת Oncotype DX היא הבדיקה הרב-גנית היחידה אשר אומתה כבעלת יכולת לנבא את הסבירות להפקת תועלת מטיפול כימותרפי ואת הסיכון להישנות המחלה, במקרים של סרטן שד בשלבים מוקדמים. בעקבות בחינת הבדיקה על ידי NICE והמלצתם בשנת 2013, היא זמינה כיום למטופלים ברחבי בריטניה וכבר שימשה להתאמה אישית של החלטות הטיפול עבור 600,000 מטופלים ברחבי העולם.

 

אודות חברת Genomic Health

חברת Genomic Health בע”מ היא ספקית עולמית מובילה של בדיקות אבחון המבוססות על מידע גנומי, המבקשות לתת מענה הן לסוגיה של טיפול יתר והן לשאיפה למתן טיפול מיטבי לסרטן. בעזרת פלטפורמת הבינה הגנומית שלה  Oncotype IQ, החברה מגייסת את מומחיותה המדעית והמסחרית המתקדמת ואת התשתיות המשוכללות שברשותה על מנת לתרגם כמויות אדירות של נתונים גנומיים לתוצאות הניתנות ליישום קליני, ומאפשרת בכך את תכנון הטיפול של החולים בסרטן לכל אורך מסעם, החל מאבחון המחלה ועד לבחירת הטיפול והמעקב. החברה ממוקמת ברדווד סיטי, קליפורניה, עם מטה בריטי הממוקם בלונדון. למידע נוסף, בקרו באתר www.GenomicHealth.co.uk. 

[1]  http://www.cancerresearchuk.org/health-professional/cancer-statistics/statistics-by-cancer-type/breast-cancer

אונקוטסט - רפואה מותאמת אישית לחולי סרטן

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן