ה-NCCN קובע: אונקוטייפ היא הבדיקה היחידה המועדפת לקביעת הצורך בכימותרפיה לחולות סרטן השד

ה-NCCN, הרשות הלאומית לסרטן בארה”ב שנחשבת לגוף החשוב ביותר המתווה המלצות טיפוליות למחלות הסרטן, עדכנה את המלצותיה לטיפול בסרטן השד והציבה את בדיקת האונקוטייפ DX המשווקת בישראל על-ידי חברת טבע כבדיקה הגנטית היחידה המועדפת לשימוש כאשר יש לקבוע האם לתת לחולות סרטן שד כימותרפיה כטיפול משלים.

מחקר ה-TAILORx - חקר סרטן השד

כפי שפורסם השבוע ב’ידיעות אחרונות’, ההמלצות התעדכנו בעקבות פרסום מחקר ה-TAILORx שהוא הגדול ביותר שנערך בתולדות חקר סרטן השד שקבע כי ניתן לחסוך מכשליש מחולות סרטן השד טיפולי כימותרפיה מיותרים. תוצאותיו התפרסמו בכתב העת המדעי The New England journal of Medicine וכן בכנס השנתי של האיגוד האמריקאי לאונקולוגיה, ה-ASCO ביוני האחרון והוכיחו שמרבית מחולות סרטן השד להן מיועדת הבדיקה לא יפיקו תועלת מטיפולי כימותרפיה ועל כן ניתן לחסוך מהן טיפולים רעילים ומיותרים אלו.

מרבית החולות מאובחנות בשלב מוקדם של סרטן השד ולאחר ניתוח להסרת הגידול הן נדרשות לקבל טיפול מונע במטרה להקטין גם תאי מחלה מיקרוסקופיים ולמנוע הישנות מחלה. הטיפול המקובל לחולות אלו הוא טיפול הורמונלי לסרטן השד בשילוב כימותרפיה. עם זאת, לא כל החולות זקוקות לכימותרפיה היות וסיכויי הישנות המחלה שלהן נמוכים.

בדיקה גנומית אונקוטייפ שד

אונקוטייפ שד היא בדיקה מולקולרית ייחודית הנעשית על רקמת גידול שנלקחה בביופסיה או בזמן הניתוח הראשוני. הבדיקה מודדת את הפרופיל הביולוגי של הגידול ע”י מדידת ביטויים של 21 גנים שונים בתאי הגידול ותוצאות הבדיקה למעשה משמשות את הרופא כמצפן לקבלת החלטות טיפוליות לכל חולת סרטן השד באופן ספציפי ואישי תוצאות הבדיקה משוקללות לציון המעיד על רמת הסיכון העתידי של החולה להתפתחות גרורות ולסיכון לתמותה ממחלת סרטן השד.  מדובר בבדיקה היחידה שהוכחה כזו שאומדת את היעילות במתן כימותרפיה ברמת דיוק גבוהה ועל כן גם מומלצת באיגודים הרפואיים דוגמת ה-NCCN.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן