כיצד השפיע פיצוח הגנום האנושי על דרך האבחון והטיפול בסרטן?

הטיפול במחלת הסרטן נקבע בדרך כלל על פי האיבר שבו אובחן מקור הגידול. בשנים האחרונות, עם פיצוח הגנום האנושי והעמקת הידע וההבנה בתקשורת בין תאים סרטניים, החלה גישה טיפולית חדשה המציעה פתרונות יעילים ומדוייקים יותר למתמודדים עם מחלת הסרטן.

 רפואה מותאמת אישית היא נשק חדש, מדויק ויעיל יותר במלחמה בסרטן. מדובר בגישה חדשנית לאבחון מחלות ממאירות והתאמת טיפול על פי הפרופיל הגנטי הייחודי של החולה ושל תאי הגידול שלו. אין זה חזון עתידי, אלא גישה טיפולית שכבר מיושמת בהצלחה ע”י הרופאים האונקולוגים בישראל. בדיקות מולקולריות חדשניות מאפשרות כיום לקבל מידע איכותי, מפורט ומדויק יותר על אודות המאפיינים הייחודיים של כל גידול סרטני. בעזרת בדיקות אלו אפשר להתאים באופן אישי לכל מטופל בסרטן את הטיפול התרופתי הספציפי שיעניק לו את הסיכויים הטובים ביותר להחלמה.

רפואה מותאמת אישית למתמודדים עם מחלת הסרטן

בעבר, הטיפול במחלת הסרטן נקבע על פי האיבר שבו אובחן מקור הגידול. היום, לעומת זאת, בעקבות פיצוח הגנום האנושי והעמקת ההבנה והידע על אודות השינויים שחלים בתוך התאים הסרטניים, הוכח שקיימת שונות ביולוגית רבה בין גידולים של חולים שונים גם כשהם התפתחו מאותו איבר. לכל גידול יש מאפיינים ביולוגיים ייחודיים שנוצרו כתוצאה ממוטציות מסוימות (שינויים גנטיים שגרמו לתאים בריאים להפוך לסרטניים), והם המשפיעים על האופן שבו הגידול יתפתח ויגיב לטיפולים שונים, וכן על רמת הסיכון לחזרת המחלה בעתיד.

 כך למשל, סרטן הריאה מסווג כיום למספר רב של מחלות השונות זו מזו בהיבט המולקולרי, על אף שמקור כולן בריאה. שונות זו משפיעה באופן משמעותי על אופן התגובה של גידולי ריאה שונים לטיפולים שונים. כדי לטפל באופן היעיל ביותר, יש להתאים את הטיפול התרופתי למאפיינים המולקולריים הייחודיים של כל גידול.

טיפול מותאם אישית בסוגי סרטן שונים

בדיקות מולקולריות וגנטיות חדשניות, אשר זכו לתיקוף מדעי ולביסוס קליני רחב, פרצו בשנים האחרונות את הדרך לזיהוי המוטציות בגידולים ולהתאמת הטיפול. בדיקות אלו ממפות את התכונות הביולוגיות הייחודיות לגידול של כל מטופל ומספקות לרופא מידע קריטי המאפשר לו לחזות את מהלך המחלה ואת הסבירות להישנותה בעתיד. כמו כן עוזרות הבדיקות להחליט האם קיימת תועלת במתן טיפול כימי לאחר הניתוח, לצפות את מידת ההתאמה של טיפולים תרופתיים שונים ואף לאתר תרופות שאינן משמשות בדרך כלל לטיפול באותו גידול, אך בשל ההתאמה הביולוגית הן יפעלו ביעילות על תאי הגידול של אותו חולה. בדיקות אלו מסייעות לרופא בקבלת החלטות טיפוליות פרטניות המתאימות אישית לכל חולה ולגידול הספציפי שהוא סובל ממנו.

 “אונקוטסט-טבע” היא החלוצה והמובילה את תחום הרפואה המותאמת אישית בישראל זה למעלה מעשור. בזכות הניסיון והמוניטין הבינלאומיים, צוות “אונקוטסט-טבע” מצליח להביא לישראל את הבדיקות המולקולריות המתוקפות והטובות ביותר שמציעות כיום המעבדות המובילות בעולם. באמצעות בדיקות של “אונקוטסט-טבע”, חולים המאובחנים עם סרטן יכולים להפיק תועלת רבה מטיפול מותאם אישית בהיבטים של תוחלת חיים ואיכות חיים גם יחד.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן