הבדיקה שיכולה להציל חיים של חולי סרטן הערמונית

אבחון מדויק של סרטן הערמונית – הגידול נפוץ ביותר בקרב גברים בישראל – עשוי לחסוך טיפולים אגרסיביים בעלי תופעות לוואי קשות לטיפולים בסרטן הערמונית, ולאפשר במקרים רבים לשמור על איכות חיים גבוהה של המטופל בסרטן הערמונית, לצד מעקב פעיל. בזכות בדיקת “GPS) Genomic Prostate Score)” של אונקוטסט ניתן להעריך את מידת האגרסיביות של הגידול ולקבוע האם ניתן לחסוך את הניתוח המיותר.

בדיקת GPS) Genomic Prostate Score) לסרטן הערמונית

בדיקת GPS לסרטן הערמונית הינה בדיקה גנומית ייחודית הבודקת את ביטויים של 17 גנים ברקמת הגידול הסרטני שנדגם בביופסיה. תוצאות הבדיקה מספקות מדד GPS מספר בין 0-100, המנבא את מידת האגרסיביות של הגידול, את הסיכון להתפתחות גרורות ולתמותה מסרטן הערמונית. הבדיקה הוכחה במספר רב של מחקרים כתומכת בתהליך קבלת ההחלטות על אופן הטיפול המתאים ביותר עבור מטופלים הנמצאים בצומת הדרכים בין החלטה על מעקב פעיל לטיפול מיידי.

הבדיקה שיכולה להציל חיים של חולי סרטן הערמונית - Oncotest רפואה מותאמת אישית למתמודדים עם סרטן הערמונית

לפני כעשור כמעט כל גבר שהיה עובר ביופסיית ערמונית בגלל רמה גבוהה של PSA בדם והתגלה אצלו סרטן, היה עובר ניתוח רדיקלי, לכריתת הערמונית. רק אלו שהיו כבר מבוגרים מדי או במצב בריאותי לא טוב, לא היו מנותחים. אולם למרות שהניתוחים הלכו והשתכללו, הם עדין כרוכים בסיכון לפגיעה בתפקוד המיני ובשליטה על השתן.

טיפול מותאם אישית בסרטן הערמונית

“כיום אפשר לזהות מקרים שבהם אומנם קיים גידול סרטני בערמונית, אבל ברמת אגרסיביות נמוכה, ולכן, במקום ניתוח רדיקלי להוצאת הגידול לכל בלוטות הערמונית, ניתן לעקוב אחרי מהלך המחלה”, מסביר פרופ’ אמנון זיסמן, מנהל מחלקת אורולוגיה באסף הרופא. “בביופסיה, בה דוגמים את התאים מהגידול הסרטני בערמונית, ניתן לבחון את מידת האגרסיביות של התאים לפי קריטריונים פתולוגיים וקליניים, בכדי להבין מה רמת הסיכון”.

לאחר שאובחן גידול סרטני בערמונית, עומדת כיום לרשות הרופאים והמטופלים גם האפשרות לבצע בדיקה גנומית של הגידול. “בדיקות אלה בודקות את ביטוי פרופיל הגנים הרלוונטיים להתפתחות הגידול, המנבאים את הסיכוי למחלה אגרסיבית”, מסביר פרופ’ זיסמן בכתבה שפורסמה בעיתון כלכליסט.

“מדובר בכלי חיוני במיוחד במקרים שבהם הגידול המאובחן לא נראה אגרסיבי – אך הניסיון שלנו מלמד כי בחלק מהמקרים האלה, מדובר בגידול שאמנם נראה כמו כבש, אך למעשה הוא זאב, כלומר, אף שהוא נראה תמים יחסית, יש לו פוטנציאל של הרס ושליחת גרורות. אנחנו רוצים לאתר את המקרים האלה ובהם לא להסתפק במעקב פעיל, אלא לטפל באחת הדרכים הקיימות”.

בדיקת GPS של אונקוטסט, מהמתקדמות בעולם, מסייעת בהחלטה אם לטפל מקומית באמצעות כריתת הערמונית, טיפול קרינתי בסרטן הערמונית או מעקב פעיל בסרטן הערמונית

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן