בדיקה גנומית חדשה לגילוי סרטן הערמונית

בדיקה גנומית חדשה לגילוי סרטן הערמונית טומנת בחובה יותר תשובות: ועשויה להיות החלק החסר בתצריף קביעת השלב של סרטן הערמונית, אמר ד”ר דיוויד סמאדי, מנתח ניתוחי ערמונית רובוטיים.

הכרזה על בדיקת סקר חדשה לגילוי סרטן הערמונית עשויה לתת מענה לקריאה של קהילת סרטן הערמונית לשפר את הבדיקות. שלא כמו בדיקת הדם PSA (האנטיגן שספציפי לערמונית), בבדיקת סרטן הערמונית החדשה GPS משתמשים בשיטות גנטיות מתקדמות כדי להבדיל באופן מדויק יותר בין סרטן ערמונית אגרסיבי וסרטן ערמונית עם סיכון נמוך. פריצת הדרך, לדברי ד”ר דיוויד סמאדי, היא אולי בדיוק מה שנחוץ להערכת סיכונים טובה יותר ותכנון ממוקד יותר של הטיפול בסרטן הערמונית.

בדיקת גנומית לסרטן הערמונית - (GPS) Genomic Prostate Score

בדיקת סרטן הערמונית GPS הוצגה השבוע בכנס השנתי של האיגוד האורולוגי האמריקני שבו גם ד”ר דיוויד סמאדי, ראש היחידה לרובוטיקה וכירורגיה זעיר פולשנית וסגן יו”ר המחלקת לאורולוגיה ובמרכז הרפואי “הר סיני”, מציג מידע. חברת Genomic Health, היצרנית של Oncotype DX, טוענת שהבדיקה החדשה תשפר משמעותית את קביעת השלב של סרטן הערמונית. אם זה אכן כך, מומחים לסרטן הערמונית וגברים יקבלו בקרוב החלטות מושכלות יותר בבחירה בין אפשרויות הטיפול הנפוצות כמו “המתנה ומעקב” וניתוחי ערמונית רובוטיים.

על בסיס ההצלחה של בדיקת הסקר הגנטית שלה לגילוי סרטן השד, Genomic Health תכננה את בדיקת סרטן הערמונית החדשה לביצוע אנליזה של רמות הפעילות של 17 גנים שקשורים לסרטן וחמישה גנים של בקרה. הכללת הגנים התבססה על ההשפעה על גדילת התאים, מטבוליזם של הורמונים אנדרוגניים ותהליכים נוספים הקשורים לגידולים.

“אם נמשיך בבדיקות PSA שגרתיות, בדיקות גנטיות מתקדמות כמו הבדיקה הזאת יכולות להיות שלב הביניים המושלם לפני ביופסיה של הערמונית”, אמר ד”ר סמאדי. “בסופו של דבר, גברים שיעברו ביופסיה וניתוח ערמונית יהיו בטוחים אפילו יותר שהם נוקטים בצעדים הנכונים להשגת שלומות לכל החיים”.

רפואה מותאמת אישית למתמודדים עם סרטן הערמונית

לפני ההשקה, Genomic Health ביצעה הערכה של דגימות ביופסיה של 400 גברים שהערמונית עם הסרטן שלהם הוסרה וקודם לכן הם נחשבו לסיכון נמוך באנליזה שאחרי הניתוח. באמצעות בדיקה מחדש של הדגימות באמצעות Oncotype DX, החוקרים הצליחו להתאים את התוצאות בחמישים אחוז מהמקרים.

 “ככל שאנו עוזרים יותר לחולים לקבל החלטות פרטניות ומושכלות לגבי הטיפול בסרטן הערמונית, אנו מועילים להם יותר” אמר ד”ר סמאדי. “אני מצפה לתוצאות של הבדיקות הנוספות של Oncotype DX ולאמצעי ההערכה הגנטיים שיבואו”.

 ד”ר דיוויד ב. סמאדי הוא סגן יו”ר המחלקת לאורולוגיה וראש היחידה לרובוטיקה וכירורגיה זעיר פולשנית במרכז הרפואי “הר סיני” בניו-יורק. כאורולוג ואונקולוג מומחה המתמחה באבחון וטיפול במחלות אורולוגיות, סרטן הכליות, סרטן שלפוחית השתן וסרטן הערמונית, הוא מתמחה גם בטיפולים זעיר פולשניים מתקדמים רבים בסרטן הערמונית, כולל הניתוח הרובוטי החדיש ביותר שלו, SMART (טכניקה רובוטית מתקדמת שהותאמה ע”י ד”ר סמאדי).

 

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן